Wednesday, March 07, 2007

疯狂的骑士

I don't know why but these two songs kept ringing in my head the whole of today. It's weird because I've never heard 《疯狂世界》 proper before, I only hear it when people sing it during KTV session. I never liked May Day even though I like rock bands. It's weird. It's even more weird since I do not like Jolin either, but 《骑士精神》 is one of her very few songs I don't mind. Must be the workings of the continued hautings of Rough Patch.

《疯狂世界》
如果说了后悔是不是一切就能倒退
回忆多么美活着多么狼狈
为什么这个世界总要叫人尝伤悲
我不能了解也不想了解
我好想好想飞
逃离这个疯狂世界
那么多苦那么多累
那么多莫名的泪水
我好想好想飞
逃离这个疯狂的世界
如果是你发现了我
也别将我挽回
想了你一整夜再也想不起你的脸
你是一种感觉写在夏夜晚风里面
青春是挽不回的水转眼消失在指间
用力的浪费再用力的后悔
我好想好想飞
逃离这个疯狂世界
那么多苦那么多累
那么多莫名的泪水
我好想好想飞
逃离这个疯狂的世界
如果是你发现了我
也别将我挽回

I don't know how long more I can stand without cracking, without bursting, without thinking about you. Sometimes I wish I can be totally free from your shackles, but it's so difficult. Friends who know about this problem advised me to leave, I know myself that I should be the one leaving, and not to look back again, but I can't do so despite knowing that that should be what I'm doing. 我好想好想飞 逃离这个疯狂世界 那么多苦那么多累 那么多莫名的泪水. Just this morning, taking the early bus to school, I had on my shades, it was there only because I was tearing under the shades. I'm really tired waiting for your message, waiting for your calls, waiting for nothing in the end.

《骑士精神》
当我看见左肩破损的战衣
盔甲后的你表情带著笑意
想要对我说
外来的袭击即将离公主远去
那些令人刺耳的声音我不听我不听
偏偏我又容易受影响容易伤心
没有用微笑的表面不停骗自己
他们的语气好笑的攻击自卑的心理
四年来带著各种面具想让你我孤立
莫名其妙那些话语
莫名其妙那些话语
如同沙子掉进眼里不用哭泣
莫名其妙那些话语
莫名其妙那些话语
不如下档电影值得注意
我不要王子苦苦守候的故事
梦幻不实我不希望你是王子
因为瑰影童话结局为战而死
故事开端结局会因你而真实
像骑士的忠贞
不畏惧邪恶的眼神
这过程一直放在我心底就像
挡在你胸前的盔甲
保护著我让我心疼
骑士们发挥出你们的精神
就这样强悍的骑士撑到最后
骄傲的公主的要回家整装再出发

I wonder if I can finally get out of this rump, look ahead of me, be happy without any shadows behind. I don't know if it's my problem or just that I'm unlucky. 我不要王子苦苦守候的故事 梦幻不实我不希望你是王子. I know there's no way I can trust you, but that doesn't matter, because you never wanted me to trust you. How sadder can I be?

Just borrowed a couple of books, bought more manga, collected a series of novels, and stalked out a couple of halfway decent drama series. Maybe I should immerse myself in some fiction and remove myself from reality. Maybe I can then forget thinking about you.

No comments: