Tuesday, May 30, 2006

Back from Berlin

I'm so bloody tired.

I didn't manage to get much sleep on the train because of this big fear of missing the train station and screwing myself up. I'm going to head for a short nap now before I get up to get some work done. sian~

Berlin brought back depression into me. First, it's so amazing how a country ravaged by losing two world wars can now manage to achieve so high standards of living that even America and UK pale in comparison. Of course, I say this because I've never been to Japan, and Japan's only ravaged by one world war, and much of the destruction were limited to a couple of aerial bombs and not literally the army marching into the city and ravage it and it's people. depressing...

Not only that, it's also the being all alone in the big city that make me realise, I've been really trying to hard to build this wall around my heart and make me appear strong when I'm in fact, but a weakling.

A friend wrote this in her blog...

摆脱我心中的恶魔

每次看偶像剧,剧中的男女主角总是幸福美满,快快乐乐地生活在一起。现实生活中的男男女女,是否都会有如此美满的姻缘?我开始对之前所存有的所谓“天长地久”这个概念,不再抱以任何的希望。毕竟,现在的我还正在尝试走出情伤,就先把所有完美无瑕的念头抛开一边好了。

从香港返回新加坡,相信是我人生中的一大转捩点。决定提前回来,为的是要除去我心中的一块大石。在香港的那段日子,发生了许多令我实在是措手不及的事。面对眼前所有的问题,不禁开始怀疑,我们是否真的是彼此在寻找的那个“终生伴侣”?只觉得对他的那份感情还是依旧存在,但如果只单靠纯纯的爱,真的能够克服眼前所有的障碍吗?我没勇气这么想,真的没有勇气。

有好几次,其实我已经下定决心,斩草除根,把心中的魔鬼去除掉。但是下定决心了后,总是力不从心。觉得好好笑哦。之前的我还那么坚定,到了隔天,一觉醒来,那所谓的意志力,也随着我的睡意,消失得无影无踪。我又再次陷进去,陷进那无底洞里,无法爬出来。奇怪的是,我还很清醒,很清楚自己已经再次跌了进去,但我似乎还很开心。你能骂我活该,骂我愚蠢,骂我笨,骂我没用头脑想。我还是傻傻地陷了进去。

每次都欺骗自己,告诉自己一切都还是很完美的。 告诉自己一切都还是顺顺利利的,我们彼此还是深爱对方,只要是那样就已经足够了。

但是,童话故事并不是美好的。我应该说是欺骗自己的童话故事,根本就不会是美好的。这一切结束了。四年的光阴,我们所拥有的快乐时光,都像枯萎的花瓣掉落在草地上,随着风飘走了。虽然已经结束了,但我还被困在无底洞里,爬不出来。

只要还能感觉到他对我的一丝眷念或是关怀,我都会感到无比的快乐。但我完全不知道自己已经越陷越深,在这样下去,根本是不行的。

那晚,他对我说不想再隐瞒我了,说他找到了一段新恋情。

我知道这一天一定会到的,但没想到竟然会那么快。之前的我最害怕听到的就是这个,最不想面对的,也是这个。为什么要让我知道呢?让我继续欺骗自己吧。

到现在,心里还会不断地隐隐作痛,那种感觉,真的好难形容。每回想到曾经和自己走得那么近的人,现在却和别人走在一起,那种阵痛便会油然而生。好辛苦。为什么不能和喜欢的人长长久久?到底是谁发明了“分手”这两个字?

我知道现在是时候踏出这个无底洞,摆脱心中的恶魔,勇敢地自己走下去。我一定要成功,请祝我好运。

P/S: 本故事纯属虚构,如有雷同,纯属巧合.

I replied this...

我不看偶像剧,因为都是骗人的。我从很久以前就觉得童话,偶像剧,日剧,韩剧,都是超现实,所以我看港剧。港剧没有天长地久,没有忠诚,没有信任,有的只是复杂的恋情。

可能我的世界已经蒙上一层灰,可能我已不再懂得什么是忠诚,可能我已经把世界定为一个充满着奸诈,我学会了怎么不再爱任何人。包括爱了很久的那一个人...

But of course, I'm not being true to myself. I said to myself that I shall never love again, so why am I feeling this pang of pain and go through the whole process of mindfucking and get mindfucked all over again? Perhaps my friend's has got it right, "那晚,他对我说不想再隐瞒我了,说他找到了一段新恋情。/ 我知道这一天一定会到的,但没想到竟然会那么快。之前的我最害怕听到的就是这个,最不想面对的,也是这个。为什么要让我知道呢?让我继续欺骗自己吧。"

我再骗我自己什么?

我以前认为只要耐心的等,总有一天会等到。但你却让我明白有些东西不管我等多久,我还是得不到,或者应该说,我还是不可能得到。但又有人给我希望,跟我说如果我耐心的等,我会等到我要的东西。现在,我已不清楚我要什么东西,但充满着爱恨情仇的我只知道我就是不要你比我幸福。Conan as Shinichi once said to Ran that she needn't worry about what others think, as long as she's being true to her own feelings, then after that he scoffed at the irony, that it's actually him not being true to his own feelings. I think I'm feeling vengeful...

I went off topic again. And I wanted to say something else, about someone else, about something I received, from someone whom I care about and cares for me. Life just is this bad, that you can't see the good things and only can see the bad. I think lack of sleep and the deary weather is wearing me down. Even pms isn't that bad... I hate the rain and the cold. And I hate you.

I'm so totally emotionally fucked up now. bah~

No comments: