Monday, July 10, 2006

Goodbye My Lover

Goodbye My Lover

***

Goodbye My Lover by James Blunt


Did I disappoint you or let you down?
Should I be feeling guilty or let the judges frown?
'Cause I saw the end before we'd begun,
Yes I saw you were blinded and I knew I had won.
So I took what's mine by eternal right.
Took your soul out into the night.
It may be over but it won't stop there,
I am here for you if you'd only care.
You touched my heart you touched my soul.
You changed my life and all my goals.
And love is blind and that I knew when,
My heart was blinded by you.
I've kissed your lips and held your head.
Shared your dreams and shared your bed.
I know you well, I know your smell.
I've been addicted to you.

Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.

I am a dreamer but when I wake,
You can't break my spirit - it's my dreams you take.
And as you move on, remember me,
Remember us and all we used to be
I've seen you cry, I've seen you smile.
I've watched you sleeping for a while.
I'd be the father of your child.
I'd spend a lifetime with you.
I know your fears and you know mine.
We've had our doubts but now we're fine,
And I love you, I swear that's true.
I cannot live without you.

Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.

And I still hold your hand in mine.
In mine when I'm asleep.
And I will bear my soul in time,
When I'm kneeling at your feet.
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.
I'm so hollow, baby, I'm so hollow.
I'm so, I'm so, I'm so hollow.

***

再见我的爱人 (Goodbye My Lover) by 苏慧伦 (Tarcy Su)


不要想太多 已经太多不知所措
爱你一个人 也看着你爱着别人
雨 不停的下 在我的心中 早已经淹没
我想离开你 我要离开你 再见我的爱人

原谅你 原谅到什么时候
我没有保留眼泪 一直让它流下来
难道说 你千万次的理由
还能让我 找到借口

不要想太多 应该习惯拥抱寂寞
最美的承诺 到明天却都是伤痛
你 你的天空 有一个缺口 我无法承受
是否还能相信 我们彼此的梦 请你放开双手

原谅你 原谅到什么时候
我没有保留眼泪 一直让它流下来
难道说 你千万次的理由
还能让我 找到借口

原谅你 原谅到什么时候
我没有保留眼泪 一直让它流下来
不想听 你千万次的理由
不想走回 爱你的路

原谅你 原谅到什么时候
我没有保留眼泪 一直让它流下来
难道说 你千万次的理由
还能让我 找到借口

原谅你 原谅到什么时候
我没有保留眼泪 一直让它流下来
不想听 你千万次的理由
不想走回 爱你的路

***

再见,我的爱人 (Goodbye, My Love) by 邓丽君 (Teresa Teng)
no video, just click on the mp3 link there.

good-bye my love
我的爱人再见
good-bye my love
相见不知哪一天
我把一切给了你
希望你要珍惜
不要辜负我的真情意
good-bye my love
我的爱人再见
good-bye my love
相见不知哪一天
我会永远永远爱你在心里
希望你不要把我忘记

我永远怀念你温柔的情
怀念你热红的心
怀念你甜蜜的吻
怀念你那醉人的歌声
怎能忘记这段情
我的爱再见
不知哪日再相见

〖白〗
再见了我的爱人
我将永远不会忘记你
也希望你不要把我忘记
也许我们还会有见面的一天不是吗?

good-bye my love
我的爱人再见
good-bye my love
相见不知哪一天
我会永远永远爱你在心里
希望你不要把我忘记

我永远怀念你温柔的情
怀念你热红的心
怀念你甜蜜的吻
怀念你那醉人的歌声
怎能忘记这段情
我的爱再见
不知哪日再相见
我的爱我相信
总有一天能再见

***

再见我的爱人 (Goodbye My Lover) by 动力火车 (Power Station)
no video, just click on the mp3 link there.

不过就这么两只脚
远的近的所有的船你踏的牢
不过就这么两三秒
忽然我的心开了窍你我不要
爱的昏天暗地
那些痴言梦语盖住快乐的路标
放弃一座城市
眼前忽然出现一条一条光明大道
再见我梦中的明天
再见不确定的昨天我全部收回
再见离开我的视线
再见关掉这场梦餍再见等于不见
再见你给我的相片
再见你勾人的双眼随便你给谁
在爱的一对一的势力范围没有妥协

***

It started with Say Goodbye, Goodbye..., Jinwei introduced me the James Blunt song. On hearing the title, I first thought of the Tarcy Su song because I own that karaoke VCD and often sing it at home, and it's written by Zhang Zhengyue, so it's nice. I managed to find it on youtube to my big surprise. But also surprising, baidu doesn't have it. Then I thought of the more classic Teresa Teng one. My parents do play it in the car sometimes. Youtube doesn't have that by Teresa Teng, it has a cover version by someone else though. Then I remembered another song of the same title, the Power Station one. I think I have the burned CD of that album of the same title at home, not so sure. But because the hit song of that album was some other song, so I don't think many people would have heard of this before.

Maybe it's time to say goodbye, and seek a closure. And find a new horizon. But if I do, will I be accepted?

No comments: